pytanie moje jest następujące posiadam octavie combi 2003 po FL bez centralnego zamka czy klapki z modeli przed liftem i po różnią się od siebie i czy klapka z modelu hatchback pasuje do kombi będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje może ktoś zna symbol tej części pasującej do mojego modelu
Rdzewiejąca Octavia II
Zwiń
X
-
Rdzewiejąca Octavia II
Witam. Mój problem dotyczy rdzewiejących nadkoli, dokładnie rdzewieją "wnęki kół". Nie zdziwiłoby mnie to gdyby auto miało 10 lat, ale używam go od nowości niecałe 4 lata. Zauważyłem to przy zmianie kół. Usterkę zgłosiłem w serwisie, jednak Skoda nie uznała mojej reklamacji. Otrzymałem odpowiedź, że Skoda "nie ponosi odpowiedzialności, ponieważ przyczyną jest stosowanie soli i środków chemicznych w warunkach zimowych". Według mnie przyczyną pojawienia się rdzy jest nieodpowiednie (a raczej jego brak) zabezpieczenie antykorozyjne tego samochodu - blacha, kiepska warstwa cynku i cienka warstwa lakieru. Brak jakiejkolwiek warstwy ochronnej, którą można zauważyć na innych modelach aut.
Moje pytanie do wszystkich: Czy Wasze Octavie II rdzewieją jak moja?
Pozdrawiam
-
-
Jak to nie ponosi odpowiedzialności k...a! To niech przy sprzedaży auta w salonie uprzedzają klientów o zakazie poruszania się autem zimą po drogach posypanych solą.Ludzie jedli tę sól przez 10 lat i żyją, a 4 letnia skoda już rdzewieje.
Nie daj się kolego wykukać ,jak coś to do turbo kamery do TVN-u się zgłoś oni lubią takie sprawy.Pozdrawiam.Pozdrawiam Andrzej.
Komentarz
-
-
Zapytaj się ASO żeby ci pokazali gdzie w instrukcji obsługi samochodu jest napisane żeby nie użytkować samochodu w zimę ponieważ wtedy sypią sól na drogi i od tego rdzewieje samochód.
Jeżeli nie będą mogli ci pokazać ponieważ tego tam nie ma, wiec użytkujesz samochód zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi i od tego użytkowania samochód z twojej winy nie może rdzewieć !!!. Jak dalej będą mieli problem do pisz do SAP.
Komentarz
-
-
Ostatnio szukałem informacji na temat korozji w O2 Tour w celu znalezienia wrażliwych miejsc, czy elementów w tym modelu. Posiadam BSE tegoroczny. Okazuje się zatem, że warto zabezpieczyć to autko przed pierwszą zimą. Do tej pory wywoskowałem całe nadwozie porządnym woskiem Collinite, a teraz po przeczytaniu posta michalm6 pomyślę także nad zabezpieczeniem krawędzi błotników.
Moje podejrzenie jest takie, że ostatnimi czasy zmieniono technologię lakierowania nowych aut. Wprowadzono lakiery ekologiczne, zmniejszono grubość powłoki, kto wie, może nawet pojawiły się jakieś oszczędności w ocynku.
Mam też O1 Tour dwulatka i według mnie lakier na nim ma się nijak do powiedzmy pierwszych roczników 'jedynki'. Pierwsze Octavie ciężko zarysować paznokciem, mój szary antracyt jest bardzo miękki (a to lakier metaliczny). Wkurzające są te oszczędności producentów. Myślę jednak że nie dotyczy to tylko Skody.
Wygląda na to, że lata prawdziwej motoryzacji mamy już za sobą, minęły bezpowrotnie. Teraz auto już nie ma być trwałe. To zwykły produkt, który jak odkurzacz ma szybko pójść na śmieci a my z wywalonym jęzorem mamy biec po nowy egzemplarz."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Zdjęcia rdzy
Witam wszystkich. Dzięki za zainteresowanie. Wrzucam zdjęcia jak ta rdza u mnie wygląda.
Zdjęcia zarobione po ściągnięciu kół i osłon nadkoli.
Mam pytanie - co to jest SAP.
PS
Pozdrawiam kolegę-sąsiada z Nowego Targu
ASO gdzie zgłosiłem reklamacje jest w Nowym Targu
pozdrawiam
Komentarz
-
-
SAP to sie dupa wypnie jak przy wiekszosci spraw. Proponuje zebrac wszystkich, ktorzy maja zastrzezenia do firmy Skoda i ich aut, napisac do turbokamery i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tutaj rdza, przez uszczelke w drzwiach tez rdza, wtryskiwacze rozwalone, nowe auto i sciaga, rozrzady zepsute, nowe dsg szarpie przy zmianie biegow.. kpina w zywe oczy. Jakby sie zebrala grupa kilkudziesieciu osob to mozna pisac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopmichalm6 A Ty wykupiłeś przedłużoną gwarancję ?
P.S.
Moja rada jest taka: zasmaruj sobie te "wnęki kół"np. czymś w rodzaju "Bitexu" (dostępnym pewnie w każdej Castoramie) bo na części powierzchnie rzeczywiście wyglądają jakby nic poza metalem tam nie było... Moim zdaniem szkoda kasy/nerwów/czasu na bijatykę z ASO bo to są zwyczajne dziadoki nastawione na pieniądze klientów - jak każda firma zresztą.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
My tego nie widzimy, a tu widac ze kolega umyl wneki pod mocnym cisnieniem i odpadla farba na wszystkich sgrzewach.
Ja tak domylem w 15 letnim A6, ale tylko po to zeby to zabezpieczyc farba, a potem konserwacja do podwozi. Sadze ze 10 lat wytrzyma. Przy posiadaniu kompresora to koszt rzedu 130zl na 4 wneki z pistoletem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusLepsze pytanie będzie takie, czy robiłeś w ASO przeglądy, choćby tylko nadwozia/lakieru?
Korozja raczej nie od uszkodzeń mechanicznych (od kamieni), bo pojawiła się także w miejscach pod osłonami gdzie kamienie nie dochodzą.
Na zdjęciach, które wstawiłem, nadkola są po myciu pod ciśnieniem (niech zejdzie lakier który się nie trzyma), potraktowaniu odrdzewiaczem i przygotowaniu do pomalowania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusNo to jak zaingerowałeś w to, co fabryka dała, raczej nic nie osiągniesz w ASO.
I tak u nich nic nie wskóram i nie mam zamiaru zostawić na zimę gołej blachy, bo będzie gorzej, więcej rdzy a i tak mnie oleją.
Oglądałem przy okazji samochód ojca - Fiat Seicento rocznik 2001 - gruba warstwa konserwacji fabrycznej i zero rdzy na nadkolach. Gwarancji na podwozie miał 8 lat a tu prawie 12 lat jeździ, ani razu nie konserwował samochodu i nic się nie dzieje.
Komentarz
-
Komentarz